Kas čia? Šio puslapio pagalba gali išsaugoti įrašą tolimesniam naudojimui, arba parodyti savo draugams per socialinius tinklus. Pranešimą apie įrašą galima nusiųsti ir el. paštu.

Kur norite publikuoti?

Nusiųsk draugui el. paštu

E-mail It
2007-11-13

Įvadas į Microsoft Silverlight (1 dalis)

Publikuota: Silverlight

Paskutiniu metu interneto puslapiuose atsiranda vis daugiau interaktyvumo. Viena iš priežasčių, tai jau daugeliui žinoma AJAX technologija. Dar vieną žingsnį ta kryptimi daro nauja Microsoft technologija – Silverlight, kuri buvo anonsuota MIX07 konferencijos metu. Taigi kas yra Silverlight?

Silverlight – tai nepriklausantis nuo platformos ir naršyklės įskiepis, leidžiantis web-programuotojams ir dizaineriams kurti šiuolaikines dinamines web-aplikacijas .NET aplinkoje (iš dalies technologija panaši į Flash, bet yra pagrįsta .NET platforma).

Apie Silverlight

Šiuo metu Silverlight veikia Windows ir Mac operacinėse sistemose. Be to, yra pranešta apie bendradarbiavimą su Novell, leisiantį Silverlight vykdymą Linux operacinėse sistemose ir paremtą Moonlight projektu.

Silverlight aplikacijos kūrimas susideda iš dviejų dalių: grafinio interfeiso apibrėžimo ir logikos programavimo. Šiam momentui egzistuoja dvi Silverlight versijos: Silverlight 1.0 ir Silverlight 1.1 Alpha. Abiejose versijose interfeisas apibrėžiamas XAML (eXtensible Application Markup Language) kalba, kuri yra naudojama ir Windows Presentation Foundation aplikacijose. Logika 1.0 versijoje aprašoma JavaScript kalba, o 1.1 versijoje – papildomai ir bet kuria .NET kalba (C#, VisualBasic ir pan.), įskaitant naujas dinamines .NET kalbas (IronRuby, IronPython ir pan.). Silverlight 1.1 naudoja specialiai interneto aplikacijoms adaptuotą .NET Framework 3.5 versiją, todėl Silverlight programavimas yra intuityvus visiems .NET programuotojams. Toliau kalbėdamas apie Silverlight turėsiu omeny Silverlight 1.1 Alpha.

Programavimo aplinkos paruošimas darbui su Silverlight

Norint pradėti programuoti Silverlight aplikacijas, pirma reikia tinkamai paruošti programavimo aplinką. Žemiau aprašysiu visus mums reikalingus įrankius:

Pirmoji Silverlight programa

Tradiciškai pirmoji programa yra „Hello World!“ programa. Mes nenukrypsime nuo tradicijų ir sukursime savo Silverlight „Hello World!“ aplikaciją.

Taigi atidarome Visual Studio 2008 Beta2 programavimo aplinką, pasirenkame File → New Project. Kategorijoje Visual C# randame subkategoriją Silverlight:

Kaip matyti, yra prieinami du šablonų variantai: Silverlight projektas yra skirtas Silverlight aplikacijų kūrimui; bei Silverlight klasės biblioteka - skirta įvairių Silverlight komponentų kūrimui. Pasirinkus pirmąjį variantą, mūsų projekto struktūra atrodys taip:

Page.xaml failas aprašo mūsų Silverlight aplikacijos grafinį interfeisą, o Page.xaml.cs – logiką. Silverlight.js JavaScript failas atsako už Silverlight objekto sukūrimą ir neturi būti modifikuojamas. TestPage.html, kaip ir seka iš pavadinimo, skirtas mūsų Silverlight aplikacijos testavimui. Pasižiūrėjus į puslapio išeities kodą matyti, kaip įterpiamas Silverlight objektas į egzistuojantį puslapį:

Kaip galima pastebėti, pagrindinį darbą atlieka JavaScript funkcija createSilverlight(), kuri atsako už Silverlight aplikacijos inicializavimą.

Dabar mus domina Page.xaml failas, kurio turinys atrodo taip:

Canvas – tai tėvinis XAML failo elementas. Jame nurodomas elemento vardas (x:Name); klasės, kurios grafinį interfeisą aprašome, pavadinimas (x:Class); elemento aukštis (Height), plotis (Width) bei fono spalva (Background). Ten pat nurodomas ir metodas (Loaded=”Page_Loaded”), kuris bus vykdomas Silverlight objekto pasikrovimo metu.

Įterpkime į Canvas TextBlock elementą kaip parodyta žemiau ir mes turėsime savo pirmąją Silverlight „Hello World!“ aplikaciją!

Pasileidžiame aplikaciją ir…

Pabaigai

Pirmoje įvado dalyje aš norėjau, kad skaitytojams susidarytų bendras vaizdas apie Silverlight technologiją. “Hello World!” aplikacija neparodo Silverlight galimybių, bet jos dėka pakankamai neblogai galima įsivaizduoti veikimo principus bei naudojamas technologijas.

Kitame straipsnyje aš pateiksiu sudėtingesnį “Hello world!” pavyzdį, apimantį tiek reakciją į vartotojo veiksmus, tiek animaciją.


Atgal į: Įvadas į Microsoft Silverlight (1 dalis)